Thursday, November 8, 2012

OBES

Holllaaa pipel..nyenyenye

Perrghhh lama gila gua tak update blog nih..berbulan bulan pulak tuh..haaaihhhh..dalam berbula bulan tu larhh macam macam yang berlaku..contohnya KENAIKKAN BERAT BADAN yang melampau..urrgghh stress gila gua rasa !
Kalau boleh nak menjerit je dekat lemak yang bertepek tepek nih "lemak sila meninggal dengan cepat" tapi biasalah kalau dah namanya lemak tepu nak buat acane...degil kan...kekekekeke
Dulu berat gua 46kg to 48kg..not more than that..larhh nih berganda ganda pulak...56kg tuhh ! satu nombor yang buat gua stress je...huhu
Gua pon tak tahu dah nak buat acane..mungkin sebab bahagia kot..kekekeke (alasan orang yang kuat makan)..tu belum lagi campur yang parents gua membebel sampai nak bernanah telinga gua dengar pasal kes kenaikkan berat badan nih..buka gua pinta jadi begini...ia berlaku secara pantas..tak sempat nak tekan break..terus masuk gear dah...kekekeke
Yang gua tak boleh blah..adek adek gua sume panggil gua OBES..ciitttt OBES tu melampau..gua nih berisi je larhh...tak sampai tahap OBESITI lagi...dah nama obes..makcik gua pulak panggil obes kobis pulak..mende tuh ??? sioooottt aaahhhh !! pppttffffff
lagi sorang makhluk allah..iaitu ammar..pon panggil gua obes..haaiiihhh,,cakap gua cukup pandai...perut dia tuh macam orang pegnant 3 bulan je gua tengok...and semakin berisi..hampeh...berat tak pernah lebih 60kg larhh nih 65kg lariiinya..kakakakakaka..
Gua cuba tak makan nasi sebulan..tapi hasilnya sangat mengecewakan..so patot larhh orang kata nak berdiet pon kene makan nasi juga..cuma kurangkan pengambilan dari segi kuantiti sahaja..makan sayur and buah buahan..and need more workout to do, kurangkan makan makanan yang berminyak..banyakkan minum air putih..and sila pastikan tidak melebihi kalori yang ditetapkan..

k bubuuuyyyy...

No comments:

Post a Comment