Tuesday, June 14, 2011

Artis MSIA vs Artis KOREA

dato siti nurhaliza

yoseob (beast)

ok..rini saya nk membahaskan antara artis msia ngn korea mne agy better??bagi aku lar artis negara kita ta kurang hebatnya..cuma mereka terlampau bnyk sgt kontroversi drpda kualiti atau bakat yg di tonjolkan,,aku ada mengikuti satu rancangan show kt KBS world astro tuh..kebanyakkan meraka yg jdi penyanyi nih...mempunyai bakat dalam pelbagai variety contohnya,,SHINDONG (suju) dye adalah penyanyi anggota super junior,,dye mempunyai bakat mengacara dan jd dj kt SHIMSitapa,sukira and kiss the radio...so aku rce mcm wow...not bad gak dye nih...wpon bdn dye tu beso..tp org ta kysah sbb apa bakat yg ada lam drinya mmbuatkan org len ingin melihatnnya..tp ta dnafikan kt msia nih pon ad gak yg berbakat besar cume dye kne plih antara satu..mne yg bnyk mndatangkan rezeki..

kenapa artis korea agy menarik dri artis negara sendiri???
errmmm cmne ye...bgi aku lar..aku pon lebih kurang fanatic kt kpop nih...hehehe myb sbb dyorunk tuh nsem,cumil n adorable kot...hahahaha..tp sbenarnye aku suke tgk dyorunk mnari,,they got a hot dance...the way they dance..n makes me wanna watch again n again..smpi lar aku suka tgk show dyorunk,tp yg pling ske INVICIBLE YOUTH (G7)..ok,,show ni menampilkan 7 org gurls yg blainan group mcm yuri,sunny (snsd)hara (kara),narsha(B.E.G)seonhwa(secret)hyomin (t-ara) n shin young (mrupakan pengacara show tv)so dyorunk nih sume kne dok kt sebuah kg...kt ctu dyorunk kne bsusah pyh mcm berkebun,memerah susu lembu (peurum) memasak,mmbersihkn kndang lmbu n mcm2 agy2 rr..so dyorunk akn dbhagikn kpd 2 group...so 1 group myb akn dtugaskn pegi bkebun o pape rr n 1 group agy akn memasak...so kalo lar msia buat mcm nih kt artis kite..agk2 dyorunk nk ta??dgn nih dyorunk leh merasa mcm mana keadaan tuh erh!!hehehe...

mengadakan acara sukan bgi artis tmptan??
hahaha..ni persaingan yg sgt sihat antra artis2 kite...kite leh tgk ertis kite bsukan mcm larian,lompat jaoh,lompat tinggi n more...hehehehe skit sbnyak aku nih dipengaruhi ngn korean show..hahahaha "idol sport" coz kt ctu aku tgk dyorunk kmpulkn artis dyorunk then adakan perlawanan antara mereka...hahahahaha...pastu dyorunk msti ta lpekn permainan tradisional mereka iaitu sseurim (ta clap aku ejanya cmtulah)...mcm sumo je ak tgk..tp permainan nih mnggunakan strategi mcm ne kite nk lock kaki mngsa then jtohkn dye...

huhuhu...last sekali hidup artis MSIA n KOREA !!!!


No comments:

Post a Comment