Tuesday, June 14, 2011

SPM vs IPTA


pada pendapat korunk rr kan...soklan mana yang lagi mencabar minda korunk...soklan SPM o soklan IPTA???bagi aku lar..aku lebih suka jawab exam kt IPTA berbnding exam SPM...bgi ak SPM nih kita kne bnyak mmbaca buku dri tngktn 4 smpi lar 5..uurrgghh bnyk tuh satu malam ta abes bc dats y kite kne ulngkaji awl2,,,soklan SPM agy ssh agy2 kalo sbject tu kite pling bnci..macam aku..sbjct pling dibenci adalah MATH...tah npe ak benci sgt2 ngn sbject tuh...bnyk mngira kot,,tu rr mls nk gnakn otak...aku pon pelik lar npe ad yg suka sbjct MATH nih...
mnurut kajian aku lar ad 2 sbjct yg rmi orang ta suke;;;;;
1) MATH
2) SEJARAH
2 sbject tu mrupakan sbject yang rmi orang ta suke...tpi ak cm
e ta suka yg ats tuh je...sbject SEJARAH tu aku suka wpon ta pat kepujian pon...yg pnting aku brusaha mnghafal fakta2 yang ada lam buku tuh...aku pling suka SEJARAH tingktn 4..nk taw knapa???sebab aku suka belajar sejarah tntang tamadun manusia yang ada kt seluruh dunia nih...mcm TAMADUN MESOPOTAMIA..dan mcam2 tamadun agy2...pastu aku ske tgk HISTORY n NATIONAL GEOGRAPHY kt ASTRO tu ckit2 leh tmbahkan ilmu di dada..

Berbalik kpd tajuk kt ats tuh...aku ta to lar,myb aku sorunk je kot yg ta suke ngn exam SPM,aku lebih suka jwb exam kt IPTA..mcm aku dulu aku bljar pro
gramming..so kbnykannya sume english,,wpon aku ta phm pe benda r programming tuh..yg pnting lam class kne focus brulah kita leh tangkap pe yg lecture kita ajr mcm tuh juga ngn SPM...focus cnfrm leh dpt sume A1...so ikot korunk rr mne yg korunk rce suke???

No comments:

Post a Comment